BACKSTAGE

A név kötelez – így nevezd el a márkád, hogy sikerre legyen ítélve

A divatban kifejezetten, de egyébként is meghatározó egy branded neve. Ezért kell különösen gondosan kiválasztani azt. Ebben a cikkben egy guideline-t adok a kezedbe ami alapján egy timeless és különleges névvel állhatsz elő.
Let’s go!

A márkád neve általánosságban véve fogja meghatározni a komplett brandedet. Tükröznie kell az értékeket amelyeket a márka képvisel, időtálló, könnyen megjegyezhető, hozzád kapcsolódó és praktikus is kell legyen olyan értelemben, hogy több féle médiumon fogod használni.
Ezért ne sajnáld az időt, hogy megtaláld a tökéletes elnevezést a márkádnak.

A divatban több féle stílusú név közül is tudsz válogatni, inspirálódni. A high-end márkáknál gyakori, hogy a tervező nevét viselik pl Vivienne Westwood, Thom Browne, Salvatore Ferragamo, Tom Ford.. Ennek az előnye, hogy ha már van egy személyes márkád a közönség azonosítani fogja annak értékeivel és a brandiggel könnyebb dolgod lesz. Hátránya azonban ha akkorára nősz, hogy esetleg megvennék a márkád a saját neved felett nem lesz kontrollod.
De választhatod, hogy „insert fantázia név here” jeans / accessories / beauty is megjelenjen a márkanévben, ha utalnál arra és egyértelművé tennéd, hogy mivel foglalkozik a céged.
Kombinálhatsz 2 szót, mint ahogy a Starbucks tette, vagy használhatsz becenevet mint Miuccia Prada márkája a Miu Miu vagy a magyar Nanushka tette.

Fontos megemlíteni, hogy ha fantázia név mellett teszed le a voksod és tervben van, hogy nemzetközi piacra lépnél a későbbiekben, jól teszed ha csekkolod, hogy a leendő piacod nyelvén jelent-e valamit a kitalált szó. Egészen kellemetlen lehet, ha a szuper szexi és nőies márkád valami undira asszociál pl spanyolul, de mégrosszabb ha esetleg szitokszónak kereszteled el a brandet.
Most banálisnak tűnik, de ha megtörténne nem lenne az.

Ne használj kimondhatatlan neveket, a „Xkvjwsoijfut45” pl egy jó példa arra, hogyan ne nevezd el a brandet.

Nálunk magasabban ülő emberek határozzák meg jóval előre a következő szezonok trendjeit. Velem is megtörtént már, hogy ráfüggtem egy-egy felhype-olt vibera. De a márkád nevének ne az aktuális trendek adják az irányt. Mindenképp időtállót válassz.

A névvel kapcsolatban még fontos megemlíteni, hogy ha nem is a kezdeti időszakban de később mindneképp le kell majd védetned.
Érdemes még mielőtt kiválasztod a nevet konzultálni egy hozzáértővel, egy olyan ügyvéddel aki a szabadalommal kapcsolatban tud majd segíteni, hogy később ne kelljen újra keresztelni a gyereked.

De nem csak a márka neve az amit ki kell találnod. Szükséged lesz egy cégnévre is és egy domainre is.
A céged neve „az én brandem kft” lesz valószínüleg, de az is járható út ha semmi köze a dispaly nevedhez. A domain viszont jó ha egyértelműen tükrözi a márkádat, hogy ne legyen zűrzavar a vásárlóid fejében. Az én esetemben a www.jacqueline.hu lett. Attól függően, hogy milyen piacra fogsz értékesíteni érdemes a .hu,.com,.eu végződéseket választanod. A legbiztosabb ha a 3-5 legpopulárisabb végződéssel is megveszed domainnek a a márkád nevét.
Ennek több oka is van, de marketing szempontból ez azért jó, mert gyakran megtörténik, hogy csak a márka nevére emlékszik a vevőd és a .com helyett .hu-t ír be vagy fordítva, és ha az összes domain a tiéd be tudja majd állítani a programozód az átirányítást és függetlenül attól mit gépel be a vásárlód, az oldalara vezeti majd a link.

A márkád nevéhez kapcsolódik a logód is.
Név választáskor tartsd még észben azt is, milyen logót képzelsz el.
Lehet csak betűkből álló, a márka stílusát tükröző de egy jó grafikussal készíttethetsz saját ikont is.

Még a legnagyobb cégekkel is előfordult, hogy az évek során párszor változtattak a logójukon, szóval ne ess kétségbe ha kezdéskor nem tökéletes.
A lényeg, hogy a branded neve alapján elkészített logó több felületen is jól nézzen ki. A cuccodba varrt cimkén, a zacskókon, a weboldaladon, dobozokon és mindnehol ahol a vásárlód találkozik majd vele.

Hozzá tenném, hogy itt marketing szempontból is érdemes gondolkodnod. A branding fontos része ennek a témának-is. Pro tipp: nézz rá a Jungi archetípusokra mielőtt logó készítésbe fogsz. Én először a brandinggel foglalkoznék és csak utána a logóval. Fontosabb, hogy milyen üzenetet akarsz átadni és mi illik a termékedhez mint, hogy a meglévő logódhoz igazíts minden mást.
Ha megvan milyen karaktert adnál a márkádnak egy képzett grafikussal könnyű dolgod lesz megalkotni a tökéleteset logó és komplett imidzs szinten is.

Hasznosak voltak a fent leírtak ? Volt köztük olyasmi amire nem gondoltál? Írd meg kommentben vagy mutasd meg mit alkottál, oszd meg egy barátoddal vagy használd fel az infót, mert a tudás mostmár a tiéd is. Hajrá!

Íratkozz fel a hírlevelemre, hogy pró legyen a márkád első naptól kezdve!

Szólj hozzá

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük